• Galeria 2 światy

22 września w ramach czwartkowego wyjścia ,,w Kraków” udaliśmy się na Kazimierz do Galerii 2 Światy, która prowadzona jest przez p. Anię. Miejsce to funkcjonuje w okresie letnim jako galeria dla zaprzyjaźnionych artystów, natomiast przez większość roku działa tam szkoła kaligrafii. Opiekunka i właścicielka Galerii 2 Światy wprowadziła nas w świat sztuki, opowiadając, w jaki […]

• Czwartkowe wyjścia – inauguracja

Jutro inaugurujemy tegoroczne czwartkowe wyjścia. Klasy Ia, Ib i II odwiedzą Galerię 2 Światy, Grupę Optimum oraz firmę ASTOR. Porozmawiamy o sztuce, dużym biznesie i robotyce. Niedługo będziemy się dzielić tutaj naszymi wrażeniami.

• Ekonomia i geopolityka, czyli o tym jak zmienia się współczesny świat.

W trakcie jutrzejszego wykładu porozmawiamy o geopolityce, mocarstwach i ich planach na przyszłość. Zastanowimy się nad procesem globalizacji i jak może on wyglądać w najbliższych dekadach. Między wierszami pojawią się zapewne kwestie zmian klimatycznych i roli Unii Europejskiej we współczesnym świecie. Jak zostanie nam trochę czasu podyskutujemy o tym czy Polska może – a jeżeli […]

• 3 dni w Katowicach

Dzień I No to w drogę! Ostatni wyjazd integracyjny Kl 4a czas zacząć. Kierunek: Katowice albo nie, lepiej brzmi Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia czyli najbardziej zurbanizowany region Polsce. Samą Metropolie zamieszkuje ok 2,2 mln ludzi, miejsce ważne dla naszej historii, gospodarki, kultury i Sportu. Coś ciekawego się znajdzie. Dzień IIWczorajszym popołudniem poszliśmy sprawdzić, czy Spodek który kilka […]

• Wojna Polsko-Ruska

Drogie Liceum! Od początku istnienia naszego szkolnego forum dyskusyjnego przewija się co jakiś czas postać Doroty Masłowskiej, laureatki Nagrody Nike, która też w innych przestrzeniach występuje jako Mister D. Przyznam, że częste jej przywoływanie, to w niemal stuprocentowej skuteczności moją zasługą jest:) Czy pisarka ta zasługuje, by ją czytać i na poważnych literackich dysputach rozkładać […]

• City bound

Na jutrzejszym inspiratorze chciałabym Wam opowiedzieć o programie City Bound, w którym miałam okazję uczestniczyć wraz z młodzieżą reprezentowana przez Czechów czy Greków. City Bound to szansa na nowe zagraniczne znajomości, rozwój umiejętności językowych czy możliwość zwiedzenia nowych miejsc i poznania innych kultur.Zapraszam! Marysia z klasy Ia (Inspirator, jutro, 8:00, sala D2)

• Deszczowe wycieczki w Rajczy

Klasa III wybrała się na wycieczkę integracyjną do malowniczej, choć także nieco deszczowej Rajczy. W środę dojechaliśmy (pociągiem, a jakże!) trochę naokoło, bo przez Katowice, przespacerowaliśmy się po centrum miejscowości i przeszliśmy do Dom Wczasów Dziecięcych w Rajczy – Szkolne Schronisko Młodzieżowe w Rajczy, gdzie czekała na nas niespodzianka – warsztaty decoupage. Dzisiaj grupa śmiałków […]

• Biwak w Cieszynie

Cieszyn, pole namiotowe przy granicy z Czechami, ponad dwa kilometry do najbliższego sklepu, nieustanne opady w środę i czwartek, jedna gra „Uno”, u niektórych nawet brak telefonu. Innymi słowy: warunki niemal laboratoryjne do „integrowania się „ Każde wyjście z pola namiotowego oznaczało utratę tchu lub stratę butów, zatem ograniczyliśmy wyjścia do minimum, choć wiem, że […]

• Chatkowanie w Gorcach

Te uśmiechnięte i zadowolone twarze to finał dwóch nocy i prawie dwóch pełnych dni w chatce w środku lasu. Bez gazu, prądu, wi-fi, początkowo nawet bez bieżącej i ciepłej wody. By ugotować sobie obiad czy nawet herbatę musieliśmy rozpalić ogień w piecu, naczynia myliśmy w strumyku czasem wspierani przez siąpiący deszcz, wieczory spędzaliśmy przy świecach. […]