• Wykład historyczny

Są takie dni, które wywierają wpływ na życie ludzi a czasem nawet całych narodów. Paweł Jasienica pisał o takich dniach, sugerował, że warto je zebrać i opisać pod kątem tych, które stworzyły i zgubiły Polskę. Podejmuję się więc wyzwania na pierwszym wykładzie historycznym w tym roku. Miało być tylko o nowożytności, ale szukając takich dni, […]

• Czwartkowe wyjścia: Astor // O2 Opalińscy // Seweryn Osowski – Tour Guide

Jutro pierwsze tegoroczne czwartkowe wyjścia w naszym Liceum! Klasa IIIb spotka się z p. Michałem Wojtulewiczem, współtwórcą firmy Astor, klasa IIIa odwiedzi Katarzynę i Witolda Opalińskich z firmy O2 Architekci, a klasa II wybierze się na wycieczkę po krakowskim Kazimierzu z przewodnikiem Sewerynem Osowskim. Przed wyjściem przedstawiciel każdej klasy przygotuje krótką wypowiedź o miejscu do […]

• Praca w McDonaldzie

W najbliższy czwartek na inspiratorze opowiem wam o moich doświadczeniach w restauracji McDonald’s – moim oficjalnie pierwszym, wakacyjnym miejscu pracy. Marysia H. (klasa II) Zapraszam! (Inspirator, jutro, 8:00, sala D2)

• Kolej Na Młodych: Dzień 3

Pierwsza noc pod namiotami była zdecydowanie… orzeźwiająca. Niektórych budził w nocy znany już nam z czerwcowej pielgrzymki lis, a innym nie pozwalała zasnąć już dość niska temperatura. Po dość rozsądnej pobudce o siódmej rano, wyruszyliśmy z powrotem wzdłuż zalewu na stację Lublin Zemborzyce. Następnie tym samym składem co dzień wcześniej podjechaliśmy jedną stację na Lublin […]

• Kolej na młodych: Dzień 2

Podróż na północ czas zacząć! Drugiego dnia naszej wyprawy skończyliśmy jazdę na wschód i zaczęliśmy się kierować na północ, na początku do Lublina. Po czterdziestominutowym marszu ze wspomnianego wcześniej „METALOWCA” na dworzec Rzeszów Główny, spędziliśmy jeszcze kilka godzin na zwiedzaniu stolicy Podkarpacia. Następnie zajęliśmy miejsca w pociągu Przewozów Regionalnych relacji Rzeszów – Lublin, obsługiwanym przez […]

• Spotkanie z dr inż. Danielem Żmudzińskim

Dzisiaj, jak w co środę choć w ograniczonym składzie spotkamy się na wykładzie, a odwiedzi nas dr inż. Daniel Żmudziński, adiunkt na Wydziale Technologii Żywności Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, Na co dzień zajmuje się projektowaniem żywności, głównie wegańskiej, ale nie tylko. Ponadto nie obca mu analiza surowców i produktów spożywczych na maszynie wytrzymałościowej, badania fizyko-chemiczne […]

• Kolej Na Młodych: Dzień 1

Naszą wielką podróż rozpoczęliśmy od podjechania na wschód, na początku do Tarnowa a później do Rzeszowa, gdzie spędziliśmy pierwszą noc. Po zbiórce o 7 rano pod globusem w podziemiach Dworca Głównego w Krakowie wsiedliśmy do pociągu Twoich (jeszcze do niedawna Tanich) Linii Kolejowych „Roztocze” relacji Bohumin-Lublin Główny, który zawiózł nas do Tarnowa. Co ciekawe, mimo […]

• Kolej Na Młodych: Dzień 0

Zastanawiałem się ostatnio, czy którykolwiek z naszych Montessoriańskich wyjazdów do tej pory mógłby zostać uznany za „normalny”. Było ich sporo, w końcu dla niektórych z nas jest to dwunasty rok nauki. Szczerze mówiąc; nie sądzę. Nie było wyjazdu bez jakichś odjechanych wspomnień. Żadnego. Jestem pewien. Pandemia zamknęła nas w domach na dość długo. Był maj […]

• Raport

Raport – to brzmi poważanie…, bo mieliśmy już ,,Raport z oblężonego Miasta” Herberta, mamy ,,Raport o stanie świata” Rosiaka i mamy też raport zakażeń… I z tej powagi schodzimy do raportu Izy Heller, której za nisko nie pozwoli zejść p. Kinga Grzanka . Zapraszam na nowy cykl poniedziałkowych spotkań, gdzie na tapet powędrują najważniejsze wydarzenia […]

• Wiec – sprzątanie

Drodzy uczniowie! Z nieskrywaną przyjemnością i podekscytowaniem zapraszam na pierwsze obrady wiecu w nowym roku szkolnym:).Motywem przewodnim będzie temat sprzątania w naszej szkole. Moim zdaniem nazwa tego przedsięwzięcia jest niefortunna i w krzywdzący sposób umniejsza wadze tego elementu życia szkoły. Jednak nie o nazwie będziemy dyskutować. W imieniu grona nauczycielskiego przedstawię Wam propozycję, jak uporządkować […]