13 listopada w poniedziałkowe popołudnie spotkaliśmy się w najszerszym, jak dotąd, gronie nauczycieli na dyskusji wokół książki Marii Montessori ,,Edukacja dla nowego świata”. Jak zawsze przy okazji tych spotkań staramy się nie tylko interpretować poszczególne fragmenty, ale przede wszystkim szukać nowych rozwiązań dla naszej przestrzeni. Zgodnie uznaliśmy, że otoczenie gra kluczową rolę w metodzie i to ono stanowiło główny temat rozmowy. 100 lat po słowach Marii Montessori przyznaliśmy, że aplikacja do ,,czytania” harmonogramu szkolnego (to nie jest zwykły plan lekcji:)) będzie czymś, co ułatwi nam wszystkim komunikację i zmniejszy poziom frustracji. Maria Montessori pisała, że edukacja jest dla zmiany świata, a skoro tak, to na tapecie znalazła się też kwestia korytarzy w holu…Co zrobić, by były w stanie pełnić kilka ról jednocześnie? Mamy kilka pomysłów Znów należy zaznaczyć, że to nie są zwykłe korytarze:) Miejmy nadzieję, że przed kolejnym spotkaniem w lutym uda się zrealizować przynajmniej jeden z pomysłów.
Iza H.